Zwols online activatiebureau Triggerfish wint Bunq Hackathon
Het Zwolse online activatiebureau Triggerfish heeft in Amsterdam de hackathon van Bunq gewonnen. Ze kregen slechts een dag de tijd om hun idee om te zetten in resultaat. Na 24 uur non-stop coderen werd de koppeling tussen hard- en software uitgeroepen als overduidelijke winnaar. Met hun idee is het mogelijk om middels Bunq een stopcontact beschikbaar te stellen tegen betaling.
De Hackathon 2.0
Het was de tweede editie van de Bunq Hackathon. Op het hoofdkantoor van Bunq werd door developers Kevin Meijer, Jonathan Bregman en Jordy Groote gecodeerd zonder een gezonde hoeveelheid slaap. Stapels pizza’s, liters energiedrank en Triggerfish-magie werden ingezet om tot een uniek eindresultaat te komen. Waarbij designer Nick Kwast op afstand ook wat nachtelijke vlieguren maakte. Triggerfish wist de grenzen van de Bunq API te doorbreken. Als enige van de 19 teams wisten ze soft- en hardware aan elkaar te koppelen. Iets wat nog nooit eerder werd gedaan met de Bunq API. Niet voor niets werd het team dan ook vol lof toegesproken door de jury.
Innovatief en duurzaam
Het winnende idee is geniaal in al zijn eenvoud: een slim stopcontact dat je activeert met een app. Handig om bijvoorbeeld je telefoon op te laden op een publieke plek. De gebruiker betaalt voor het verbruik en gaat direct bewuster om met energie. Duurzaam en innovatief te gelijk dus. Via een Bunq-koppeling zet je geld op de app. Hierna voer je de code in van het stopcontact dat je wilt gebruiken. Waarna direct de energie je kant op stroomt. Tot je budget op is of je weer volledig ready to go bent.
Bunq
In 2012 werd Bunq opgericht door de in Nederland opgegroeide Ali Niknam. Zijn eerste techbedrijf TransIP is gespecialiseerd in domeinregistratie en webhosting. Het heeft op dit gebied in Nederland het grootste marktaandeel. Bunq is officieel een bank sinds het in 2015 een vergunning van De Nederlandse Bank kreeg. Het bedrijf verleent digitale financiële dienstverlening. Voornamelijk via de eigen mobiele app. Het bedrijf is innovatief vanaf de oprichting. Zo is het de eerste en enige bank waarbij er twee pincodes zijn in te stellen op een pinpas. Afhankelijk van de ingetoetste code wordt het geld van een verschillende rekening afgeschreven.
Online activatiebureau Triggerfish
Triggerfish is een online activatiebureau uit Zwolle. Het werd tien jaar geleden opgericht door Sander van den Dries. In 2017 kreeg het bedrijf een plek in de top 50 beste, meest zichtbare én spraakmakende bureaus van Nederland. Triggerfish is gespecialiseerd in de ontwikkeling van tools. Met verschillende disciplines werken ze dagelijks aan uitdagende online vraagstukken voor de meest uiteenlopende klanten.
VERGELIJKBARE BERICHTEN
Laatste editie
UW NIEUWS OP DE WEBSITE?
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via nieuws@thuisinkranten.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.