Succesvolle expositieis verlengd
LEGO trekt al 90.000 bezoekers naar Hoorns museum
Al ruim 90.000 bezoekers heeft het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn mogen ontvangen sinds ze een grootse LEGO tentoonstelling half december opende. Reden voor het museum om de expositie over 90 jaar LEGO te verlengen tot 7 januari 2024.
Jong en oud bezoekt het museum want LEGO is allang niet meer alleen speelgoed, veel volwassenen bouwen ook met de steentjes. Van historische gebouwen tot bloemstukken, van bekende automodellen tot kunstwerken voor aan de muur. Het gebeurde dan ook geregeld dat twee of zelfs drie generaties voor de vitrines stonden of zich vergaapten aan meters hoge of lange bouwsels. Uiteraard heeft het museum ook een bouwhoek waar men zelf aan de slag kan. Gelukkig heeft de koffiehoek uitzicht op de bouwers want die willen vaak niet naar huis.
LEGO-landschap met treinen en vliegtuigen groot succes
Vlak voor de zomervakantie was ook de zaal met onder meer drie diorama’s gereed gekomen. Er is een Star Wars deel waar ruimteschepen voorbij schieten en een Harry Potter landschap met rijdende trein, vliegende draak en draaiende trappen. In het City diorama rijden treinen en auto’s, draaien kranen en kermisattracties en zorgen geluiden en lichtjes voor interactie. Door zelf op knoppen te drukken kunnen bezoekers voor actie zorgen. Zelfs nieuwe modellen als de Concorde en een grote LEGO Technic hijskraan zijn in deze zalen te bewonderen. De allerkleinste bezoekers kunnen er met DUPLO treinen spelen.
Heb je niets met LEGO? Dan is een bezoek aan het Museum van de 20e Eeuw nog steeds een aanrader. De talloze interieurs en duizenden apparaten en gebruiksvoorwerpen duwen je op een prettige wijze terug in de tijd. Meer informatie is te vinden op www.MuseumHoorn.nl
info@museumhoorn.nl
T. 0229 – 21 40 01
Laatste editie
UW NIEUWS OP DE WEBSITE?
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via nieuws@thuisinkranten.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.