“Niemand zit er op te wachten” Toch is er een wachtlijst…
Elburg: “ enigszins snap ik het wel het is voor velen toch een behoorlijke stap. Achteraf hadden de meesten het 7 jaar eerder willen hebben. Aldus Remco Vallinga eigenaar van Vallinga Hoorzorg gevestigd net buiten het karakteristieke vestingstadje Elburg. Vallinga Hoorzorg is een specialist op het gebied van hooroplossingen, een familiebedrijf waar het ‘echte’ audicienvak nog wordt beoefend.
Wist u dat 1 op de 6 mensen slechthorend is?
Goed horen is van onschatbare waarde. De impact van slechthorendheid is dan ook groot. Veel mensen wachten echter vaak jaren voordat ze overgaan tot de aanschaf van een hoortoestel.
Er bestaat een associatie met ouderdom en daarnaast hoor je toch ook een hoop ontevredenheid over het product zelf, of over de keuze voor een product. Remco Vallinga, opgegroeid in een ondernemersgezin, heeft de afgelopen jaren zowel nationaal als internationaal veel ervaring mogen opdoen over het aanmeten van hoortoestellen. “ Het viel hem op dat het ontevreden gevoel bij de klant vaak heel goed te verhelpen was .” Met dit in zijn achterhoofd begon hij ruim 5 jaar geleden , samen met zijn vrouw Judith, Vallinga Hoorzorg.
Alles eruit halen
Het onderscheidend vermogen van Vallinga Hoorzorg zit hem niet alleen in het grote inlevingsvermogen, de kennis, kunde en de persoonlijke aandacht. Zo hebben ze bewust geen verbintenis met zorgverzekeraars en leveranciers. Hierdoor heeft de klant altijd een vrije keus en is verzekerd van de allernieuwste ontwikkelingen. Alle producten binnen het assortiment worden met de grote zorg voor u uitgezocht. De keuze is gebaseerd op: exclusiviteit, kwaliteit, ervaring, kritische blik en nazorg. “Tijdens het aanpastraject bieden wij de klant verschillende oplossingen, hanteren we een ruime tijdsplanning en worden ze geholpen door een vaste begeleider. Op deze manier maakt de klant altijd een weloverwogen keus”. Vallinga geeft aan dat de nuance is dat klanten ‘in veel gevallen’ een opmerkelijke oplossing kunnen krijgen heel belangrijk is. “Dat betekent: niet altijd. Het verwachtingspatroon is heel belangrijk. Het gaat er ook om aan te geven wat nièt haalbaar is.”
Moderne technologie
Om de ontwikkelingen op dit gebied te blijven volgen bezoeken Remco en Judith regelmatig vakbeurzen in binnen- en buitenland. “ Onze tendens ligt op ultra kleine toestellen welke volledig onzichtbaar worden gedragen, maar tegelijkertijd in verbinding staan met bijvoorbeeld uw smartphone”. Zo toont Remco Vallinga een piepklein apparaatje voor in het oor, dat net vastgehouden kan worden tussen duim en wijsvinger.
“Het begint allemaal met luisteren naar wat de klant aangeeft. Vragen en doorvragen: waar loopt u in het dagelijks leven tegenaan? , hoe voelt u zich als u zich niet kan mengen in een gesprek?, waar gaat uw voorkeur naar uit?, bent u extra vermoeid aan het einde van de dag? enzovoort”. Daarom is ons uitgaanspunt: met welke oplossing kan ik deze persoon weer echt gelukkig maken?”
Een wel zeer bijzonder product is de Lyric een soort lens voor in het oor. Het is zo klein dat het comfortabel en diep in de gehoorgang geplaatst kan worden. Door deze diepe plaatsing vlak voor het trommelvlies maakt de Lyric gebruik van de natuurlijke anatomie van het oor en maakt het geluid eenvoudigweg hoorbaar, wat zorgt voor een zeer natuurgetrouwe weergave. De Lyric wordt 24 uur per dag gedragen 7 dagen in de week voor maanden achtereen. Dus ook tijdens het slapen, telefoneren, sporten en zelfs onder de douche. “We hebben de Lyric nu bijna twee jaar in ons assortiment en plaatsen ze bijna dagelijks en de resultaten zijn zeer overtuigend. Verschillende klanten hebben tevens de ervaring dat het hinderlijke oorsuizen door het constante gebruik van Lyric veel draaglijker is en soms zelfs volledig naar de achtergrond verdwijnt. Een klant reageerde hierop met: “dit moet u aan iedereen vertellen”. Mooi toch dat je iemand zo blij kan maken”. Aldus Vallinga. De Lyric is exclusief verkrijgbaar bij Vallinga Hoorzorg, hierin vervullen zij dan ook een regiofunctie.
In de afgelopen jaren heeft Vallinga Hoorzorg niet stilgezeten, zo hebben ze een zeer goede en betrouwbare naam opgebouwd en verwelkomen ze klanten uit heel het land. Zo ook vanuit Zwolle. “We moeten het hebben van de mond tot mond reclame, mede dankzij onze klanten hebben wij een dankbaar beroep.”
Welkom
Heeft uw twijfels over uw gehoor of bent u niet tevreden met uw huidige oplossing? Dan heet Vallinga Hoorzorg u van harte welkom. Om u goed van dienst te kunnen zijn, wordt geadviseerd om vooraf een afspraak te maken.
U vindt Vallinga Hoorzorg net buiten het
karakteristieke Elburg en ze zijn te bereiken
op telefoonnummer 0525-745010 of via
e-mail info@vallingahoorzorg.nl
Voor meer informatie www.vallingahoorzorg.nl
Vallinga Hoorzorg, Uw oren zijn het waard!
Vallinga Hoorzorg
Klaverplein 12, 8081 DN Elburg
Laatste editie
UW NIEUWS OP DE WEBSITE?
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via nieuws@thuisinkranten.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.