• Over ons
  • Aanleveren
  • Uw boodschap
  • Online marketing
  • Drukwerk
  • De krant voor huis, wonen en vrije tijd
    Thuis in ... Hoorn
    • Artikelen
    • Bedrijfsprofielen
    • Online edities
    • Regio’s
      • Hoorn
      • Vechtdal
      • Zwolle
    • Adverteren
    • Contact

    Thuis in ... | ‘Masters of Mazda’ vieren vijftigjarig jubileum

    Algemeen
    Hoorn

    ‘Masters of Mazda’ vieren vijftigjarig jubileum

    31 oktober 2023

    Van lokale dorpsgarage tot de Mazda dealer in Noord-Holland

    Mazda Pierre met vestigingen in Heerhugowaard en Zwaag viert het vijftigjarig bestaan. Het bedrijf groeide in die halve eeuw uit van een dorpsgarage tot de Mazda-dealer van Noord Holland. Twee dingen bleven in die vijftig jaar hetzelfde: de persoonlijke touch en de samenwerking met Mazda. Pieter Mellema Commercieel Manager vertelt over het jubileum, de buitengewoon scherpe aanbiedingen en de nieuwste modellen van het ‘eigenzinnige’ automerk uit Japan.

    “Het is bijna niet meer voor te stellen…”, glimlacht Pieter Mellema als hij de verhalen uit de begintijd vertelt. “Onze grondlegger Piet Pronk voerde de verkoopgesprekken toen nog bij de mensen thuis. Klanten hadden vaak geen inruil simpel weg omdat ze nog geen auto hadden in die tijd. Je vergeet bijna hoe snel veranderingen gaan: internet en de (mobiele) telefoon aansluitingen bestonden nog niet. Maar achteraf waren dat prachtige tijden.”

    Persoonlijk en loyaal
    Ook in die begintijd deed Mazda Pierre het net even anders dan anderen. Die eigen stijl is altijd gebleven, zegt Pieter Mellema. “Kijk alleen al naar onze oprichter Piet en zijn 2 compagnons die toevallig ook Piet heten. Ze zochten iets opvallends en noemde zich daarom ‘Autobedrijf Pierre’ klinkt toch net even iets beter dan Garage Piet. Eerst was hij vooral de lokale dorpsgarage voor Heerhugowaard en omstreken. Dat karakter hebben we altijd behouden: we vinden de persoonlijke touch, oprechtheid en loyaliteit heel belangrijk. Als je bij Mazda Pierre binnenstapt, moet het voelen als thuiskomen. Waar andere autobedrijven kiezen voor schaalvergroting, kiezen wij bewust voor persoonlijk. Onze klanten waarderen dat: niet voor niets zijn er mensen die al vijftig jaar hun auto bij ons kopen. En daar zijn we heel trots op.”

    Masters of Mazda
    Dat mensen vijftig jaar lang naar Mazda Pierre gaan, heeft uiteraard ook met de populariteit van het automerk te maken. De Japanners presenteren voortdurend modellen die goed aanslaan. “Aanvankelijk werkten ze samen met Italiaanse designers voor Europa. Dat zie je bijvoorbeeld aan de Mazda 1800 uit 1971 die nog steeds in onze showroom staat. Later drukte Mazda steeds meer een eigen stempel op de modellen. Mazda is een beetje eigenwijs en onderscheidt zich duidelijk van andere merken. Dat past goed bij ons”, zegt Pieter Mellema.

    Multi Solution Approach
    De eigenzinnigheid blijkt uit de keuze die Mazda maakt voor de aandrijving van auto’s. Waar andere merken zich steeds meer toeleggen op elektrisch, blijft Mazda juist meerdere alternatieven aanbieden. Dat is de Multi Solution Approach van het merk. “Mazda gelooft niet in één oplossing. Voor sommige is volledig elektrisch een prima oplossing, maar voor automobilisten die veel kilometers maken of meer trekkracht nodig hebben voor bijvoorbeeld de caravan is dat niet het geval. Die willen niet voortdurend moeten opladen. Daarom heeft Mazda, mild hybride, hybride, full electric (EV) en plug-in hybride modellen. Daarmee bieden we voor iedereen
    de aandrijving die het beste past.”

    Mazda MX-30 R-EV
    Het nieuwste model van Mazda is de MX-30 R-EV die in november ook arriveert bij Mazda Pierre. Het is een plug-in hybride van ongekende klasse waarbij de focus ligt op zoveel mogelijk elektrisch rijden. De nieuwste Mazda heeft de juiste elektrische range voor dagelijkse ritten en laadmogelijkheden. “In combinatie met een compacte, motor voor langere afstanden heeft Mazda Plug-in Hybrid opnieuw uitgevonden. Uniek is de techniek van de rotatiemotor. Die laadt als een generator de batterij op. Ook voor een onverwachte langere rit kun je meteen op pad en rij je toch zuinig.”

    Veel voordeel
    Mazda Pierre introduceert het nieuwe model half november in de showroom. Ook daarvoor is een bezoek aan de vestigingen in Zwaag en Heerhugowaard meer dan de moeite waard. Dat heeft alles te maken met de spectaculaire jubileumkortingen. “Bij de aanschaf van een auto kan het voordeel oplopen tot €.8200,- en is veelal uit voorraad leverbaar in 2023. Op die manier staan we samen met u stil bij ons jubileum. We zijn ’50 Years Masters of Mazda’. Dit kan alleen door inzet van het gehele team Mazda Pierre, en daar zijn we meer dan trots op.”

    Kijk voor alle info op www.mazdapierre.nl

    Deel dit artikel op: TwitterFacebookGoogle+LinkedInWhatsApp

    Laatste editie

    Online EDITIE 1, 2024 doorbladeren

    UW NIEUWS OP DE WEBSITE?

    Persbericht aanleveren

    Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via nieuws@thuisinkranten.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.

    BLIJF OP DE HOOGTE

    LinkedInvolg ons

    SCHRIJF U IN OP DE NIEUWSBRIEF

    thuis in ...

    “Thuis” is voor veel mensen de plaats waar men zich op zijn of haar gemak voelt. Thuis is hun eigen huis of tuin, (sport)vereniging, omgeving of woonplaats, kantoor of bedrijf. Wij willen de lezer door middel van onze krant, website en social media ideeën aanreiken om hieraan bij te dragen.

    Hoenderkamp 27
    7812 VZ Emmen

    Vragen of opmerkingen kunnen ook per mail worden verstuurd via het formulier op de contact pagina.

    • © 2025 We'R Media
    • Disclaimer
    • Cookie beleid
    Powered by We'R Media
    • Homepage
    • Artikelen
    • Bedrijfsprofielen
    • Online edities
    • Regio’s
      • Hoorn
      • Vechtdal
      • Zwolle
    • Adverteren
    • Contact
    • Informatie
      • Over ons
      • Aanleveren
      • Uw boodschap
      • Online marketing
      • Drukwerk