Autobedrijf Ferdy Snijders: ‘Wij leveren alleen kwaliteit’
Als kind groeide hij op in de garage van zijn vader in Zwartemeer. Zo werd de autotechniek Ferdy Snijders met de paplepel ingegoten. Hij zag zijn vader sleutelen, lette goed op, stelde vragen en hielp mee. Inmiddels heeft hij alweer zeven jaar zijn eigen zaak, Autobedrijf Ferdy Snijders aan de Robert Scottstraat 15 in Emmen.
“We maakten een vliegende start in 2009. Er waren mensen die het me afraadden een eigen zaak te beginnen vanwege de economische crisis. Maar mijn vader en ik zagen het wel zitten. We maakten veel reclame en begonnen gewoon.”
Het bedrijf is een universele garage: iedereen kan er met elk merk auto terecht voor onderhoud en reparaties. Maar Ferdy verkoopt ook alle merken, zowel occasions als nieuwe auto’s.
Monteurs
Vader Jan deed in de beginjaren de verkoop en Ferdy runde de werkplaats. “Maar de eerste drie weken na de opening was ik van zeven uur ’s ochtends tot elf uur ’s avonds aan het werk. Toen heb ik een monteur aangenomen. Niet lang daarna werd het nog drukker en kon ik opnieuw iemand aannemen, een paar maanden later kwam de derde monteur.”
Inmiddels heeft hij vier vaste monteurs in dienst. “We zijn een van de weinige universele garages met vier eerste monteurs, geen leerlingen dus. Wij leveren alleen kwaliteit.”
Eerlijkheid
Zelf sleutelen komt er minder van, want Ferdy is de spil in de zaak. Hij is het aanspreekpunt achter de balie en doet inmiddels ook de verkoop. Ook vader Jan werkt nog altijd in het bedrijf.
Eerlijkheid naar de klant, daar draait het voor Ferdy om. “Goede communicatie is zó belangrijk. Het allerbelangrijkste is dat de klant tevreden is. Natuurlijk wordt ook bij ons wel eens een foutje gemaakt, we zijn allemaal maar mensen. Maar het gaat erom hoe je het oplost, dat de klant met een goed gevoel weggaat en ook terugkomt. Ik denk dat wij het heel druk hebben, omdat we dat zo belangrijk vinden.”
Onderhoudsplan
Regelmatig hoort Ferdy van klanten die terugkomen: “Als het goed moet, dan moeten we hierheen.” Autobedrijf Ferdy Snijders doet, behalve voor particulieren, ook voor veel bedrijven het onderhoud van de werkbusjes. Medewerkers van die bedrijven krijgen tien procent korting in de werkplaats.
Klanten kunnen zich ook aanmelden voor het auto-onderhoudsplan. “Ze betalen een bedrag per maand en krijgen in ruil daarvoor de APK-keuring, de grote en kleine beurt en pechhulp. Zo is er nooit sprake van achterstallig onderhoud en weet de klant waar hij aan toe is. Het is net een telefoonabonnement, maar dan voor de auto.”
App
Om zijn personeel goed op de hoogte te houden van de nieuwste technische ontwikkelingen in de autobranche, investeert Ferdy veel in trainingen voor de medewerkers. “Ik ben continu bezig met nieuwe ontwikkelingen. Dat geldt ook voor andere dingen. Onlangs hebben we de website www.ferdysnijders.nl vernieuwd. Ook hebben we een eigen app. Daarop kunnen klanten hun auto registreren en zien wanneer hij bijvoorbeeld een beurt moet hebben. Ook kunnen ze via de app een afspraak maken.”
Laatste editie
UW NIEUWS OP DE WEBSITE?
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via nieuws@thuisinkranten.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.